czwartek, 27 stycznia 2011

Erich Segal - mój ulubiony autor

Dziś nie będzie opisu książki ale napiszę o moim ulubionym autorze. Napiszę kilka wpisów o autorach książek. Napiszę jak natrafiłam na ich książki i coś po nich.
Pierwszym będzie autor który zrobił największe wrażenie, książki tego autora czytam tzw"jednym tchem" a jest to Erich Segal - niestety zmarł rok temu, ale pozostawił po sobie wiele książek które dostały wiele nagród. Chyba najpopularniejszą jest książka "Love Story". Czytając biografię autora dowiedziałam się że najpierw był scenariusz do filmu ale agent namówił go żeby scenariusz przerobić na książkę i dopiero wtedy została sfilmowana(1970)(do tej pory pamiętam muzykę z tego filmu).Sfilmowano również drugą część tej książki pt:"Opowieść Olivera"(1987) - jest tam historia Oliwiera po śmierci jego ukochanej Jenny. 
A może teraz jak trafiłam na tego autora a więc jak byłam w zawodowce była bardzo popularna książka "Love Story" którą sobie kupiłam i przeczytałam ją jednym tchem, wciągnęła mnie niesamowicie.Tak mi się spodobała że chciałam przeczytać pozostałe książki i okazały się wspaniałe. Czytało się je jednym tchem. Książki jakie przeczytałam tego autora  i które pamiętam:"Love Story", "Opowieść Oliwera","Doktorzy", "Mężczyzna, kobieta i dziecko"(książka sfilmowana w 1983),"Ostatni Akord" to na 100% przeczytałam. Kilka książek czytałam kilka razy.Kilka posiadam w swoim domku - jedną kupiłam w normalnej księgarni a dwie kupiłam w księgarniach wysyłkowych. Teraz w ofercie KDC jest książka którą bardzo bym chciała kupić ale czy dam radę finansowo nie wiem ale chcę ją mieć u siebie.
Pisał również scenariusze do filmów i chyba najpopularniejszy to scenariusz do filmu pełno metrażowego animowanego"Yellow Submarine" na podstawie powieści Lee Minoffa.
A wy z jakimi tego autora się spotkaliście i co o nich sądzicie.
*Wątki dotyczące życia autora, sfilmowanych jego książek  wzięłam z wikipedii.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz