sobota, 22 stycznia 2011

"Dziecko zwane niczym czyli dziecięca wola przetrwania"Dave Pelzer

Następną książkę o której napisze to jest książka Dave Pelzer"Dziecko zwane niczym czyli dziecięca wola przetrwania"
Książka jest przerażająca i dla osób o silnych nerwach. A opowiada o maltretowaniu dziecka przez matkę. Chłopiec jest traktowany przez matkę okropnie.Tortury jakie przechodzi to włos na głowie wstaje. Matka poniża chłopca wysyła doi szkoły brudnego, w porwanych ubraniach i śmierdzącego. Chłopiec jest bardzo często głodny bo i mama nie zawsze mu daje jedzenie bo niby na to "nie zasługuje". Jak był młodszy to rodzicielka każe mu jeść "kupę z pieluchy braci". A Dave radzi sobie jak może żeby zdobyć jedzenia próbuje kraść z transportu który przywozi produkty na obiad do szkolnej stołówki i jak da się złapać to matka stosuje wobec niego różne kary.Chłopiec nie zasługuje, wobec matki na spanie w łóżku więc go wyrzuca najpierw pod stół bez żadnej poduszki czy przykrycia. Ale kiedyś stwierdza że i na to spanie nie zasługuje i zostaje przeniesiony do garażu.
Ale w końcu udręka Dave kończy się Policja zabiera go z szkoły od matki. I gdy następuje dla chłopca dzień"wybawienia"dostaje z szkoły talerz zupy który zjada w ekspresowym tempie a potem dostaje kilka ciastek.
Zachęcam was do przeczytania tej książki. Jest smutna ale pokazuje co czuje dziecko maltretowane, odbiór jego świata. I wiecie co jest smutne Dave najwięcej żalu ma do ojca że nie zabrał go od matki i nie przerwał jego cierpienia. I jeszcze jedno tym chłopcem maltretowanym jest sam autor książki i teraz pomaga osobą maltretowanym.
Książka ma także drugą część pt."Stracony chłopiec" ale tej książki nie przeczytałam gdyż nie dostałam jej. I mam nadzieję że kiedyś ją przeczytam gdyż jestem ciekawa dalszych losów Dave po przejściu piekła w domu rodzinnym
Moja ocena książki5/5
Ale nie każdy może tak ocenić tą książkę gdyż jest naprawdę ciężka do przeczytania.

3 komentarze:

  1. Asiu zainteresowałaś mnie tą książką :o) Lubię taką tematykę, chociaż słowo "lubię" nie jest tu na miejscu, po prostu ten temat strasznie wciąga, chociaż są to "ciężkie" książki w odbiorze.

    Mam do Ciebie pytanko: Skoro to twoja książka, czy mogłabyś mi ją pozyczyć do przeczytania??? Oczywiście coś za coś;o) W razie czego odezwij się do mnie na maila kasiulek17@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją przez łzy 5/5. Tez bardzo chętnie przeczytałabym drugą część chociaż pierwsza mną wstrząsneła. Czytałam ją 7 lat temu a wciąz mam w pamięci jej fragmenty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie gdzie mozna dostac ta ksiazke szukalam wszedzie ale nie moge jej dostac.Z gory dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń